Benzyna czy diesel?

Benzyna czy diesel?

Samochody benzynowe są tańsze niż samochody z silnikiem Diesla, ale olej napędowy na stacjach benzynowych jest prawie zawsze tańszy. Tu pojawia się odwieczne pytanie: jaki typ silnika wybrać?

Wybieramy samochód

Większość ludzi kupując samochód, bardzo ostrożnie podchodzi do wyboru. I nie jest to zaskakujące, ponieważ często dwa samochody, które wyglądają podobnie, zachowują się zupełnie inaczej w działaniu, a różnica między nimi polega tylko na szczegółach. Najważniejszym „szczegółem” jest jednostka napędowa. I tutaj wielu kierowców zadaję sobie podstawowe pytanie: jaki rodzaj silnika – benzynę lub olej napędowy – wybrać. Benzyna wydaje się bardziej znana, a samochód z silnikiem benzynowym kosztuje (15-30%) taniej. Z drugiej strony ceny oleju napędowego na stacjach benzynowych wyglądają bardziej atrakcyjnie. A producenci w specyfikacjach technicznych deklarują wysoką sprawność auta z „sercem” diesla. Z jednej strony wielu mówi o okropnościach, że silniki diesla nie uruchomią się zimą, że jedno napełnienie paliwem niskiej jakości wyłączy sprzęt paliwowy, a naprawa każdego drobiazgu kosztuje szalone kwoty (kilka tysięcy dolarów). Z drugiej strony właściciele „diesli” wszystkie te argumenty nazywają naciąganymi, a awarie kojarzą się wyłącznie z błędami kierowców.

Główna różnica między benzyną a olejem napędowym

W pierwszym przypadku opary benzyny zmieszane z powietrzem są zapalane przez iskrę elektryczną. A w drugim samozapłon oparów oleju napędowego następuje pod wpływem wysokiej temperatury wstępnie sprężonego powietrza. To również determinuje inne podejście do projektowania części i zespołów silnika: w silniku wysokoprężnym świece zapłonowe są zastępowane świecami żarowymi, a główne części i zespoły silnika wysokoprężnego są masywniejsze i mają margines bezpieczeństwa (po zapaleniu, za każdym razem, gdy pojawia się błysk detonacji, a silnik wysokoprężny jest zaprojektowany tak, aby wytrzymać takie „wybuchy ”).

Zużycie paliwa i moc

Silnik wysokoprężny ma wyższą wydajność ze względu na większą kompresję paliwa (około 20 jednostek). W przypadku silnika benzynowego liczba ta sięga 9-10 jednostek. Ponadto w silniku wysokoprężnym istnieje regulacja wysokiej jakości mieszanki paliwowej, to znaczy w przybliżeniu taka sama ilość powietrza dostaje się do cylindrów, niezależnie od prędkości i obciążenia wału korbowego. Ilość paliwa wzrasta wraz ze wzrostem obciążenia. Jednak nawet przy maksymalnych prędkościach ilość wtryskiwanego paliwa będzie półtora raza mniejsza niż w przypadku jednostki benzynowej o tej samej pojemności. Jednak mniejsze zużycie paliwa jest zwykle związane z mniejszą mocą silnika. Dlatego wybierając typ silnika, będziesz musiał wybrać pomiędzy zużyciem paliwa a liczbą „koni”. Wszystko zależy od stylu jazdy: jeśli lubisz prędkość, to z silnikiem diesla będzie ci ją trudniej osiągnąć, ale jeśli jesteś przyzwyczajony do spokojnego poruszania się po mieście, to taki silnik w pełni zaspokoi twoje potrzeby i jednocześnie pozwala zaoszczędzić pieniądze.

Trwałość i jakość paliwa

W teorii cylindry, wał korbowy i części zespołu cylinder-tłok w samochodach napędzanych olejem napędowym zużywają się wolniej niż w samochodach z silnikami benzynowymi. Sam olej napędowy zapobiega zużyciu silnika, ponieważ ze względu na swój skład chemiczny i właściwości fizyczne podczas spalania pełni dodatkowo funkcję smaru. Jednak wszystko to działa tylko wtedy, gdy paliwo jest dobre. Zły olej napędowy tylko szybciej zniszczy silnik diesel. Silniki benzynowe są znacznie bardziej odporne na niewłaściwą jakość paliwa.

http://kosmetykisamochodowe.edu.pl/

Previous Jak dobrze przetłumaczyć treści na inny język?
Next Pomysły na przestronny remont biura

Może to Ci się spodoba

Motoryzacja 0 Comments

Najlepsze zimowe akcesoria do Twojego samochodu

Układy napędowe na wszystkie koła, technologie wspomagania jazdy, wysokiej jakości opony zimowe: są to kluczowe elementy zapewniające pozytywne wrażenia z jazdy tej zimy. Ale aby naprawdę pomóc tej zimie, możesz

Motoryzacja 0 Comments

W trudnych zimowych warunkach na drogach jest bezpieczniej. Więcej wypadków i kolizji jest przy dobrej pogodzie

Krajowe drogi są coraz bezpieczniejsze – systematycznie spada zarówno liczba wypadków, jak i poszkodowanych w nich osób. Zima jest jednak dla kierowców najtrudniejszym okresem w roku. Największym zagrożeniem, paradoksalnie, są pozornie dobre warunki panujące na

Motoryzacja 0 Comments

Polska na 12. miejscu na liście największych światowych eksporterów części motoryzacyjnych

Wartość rodzimej produkcji części samochodowych jest szacowana na ponad 70 mld zł. To daje Polsce 12. pozycję na liście największych światowych eksporterów części motoryzacyjnych. Hamulcem rozwoju branży motoryzacyjnej są wciąż

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź